PARINTELE PROTOPOP GHEORGHE FURTUNA PERSONALITATEA NR.1.AI ULTIMILOR 20 DE ANI LA NEHOIU!


Fiecare loc are o istorie a lui. Fiecare localitate are o istorie a ei. Fiecare cladire dar mai ales, fiecare edificiu arhitectural are un semnatar. Un om care a gandit si mai apoi a construit acel edificiu. In orasul nostru, cladirea despre care vorbim, un edificiu de destinatie publica, impunatoare si de durata, este Catedrala Sf. Gheorghe, care se inalta maiestuos in centrul orasului, de oriunde ai veni spre Nehoiu.
Ea nu putea fi ridicata, daca nu avea pe cineva care s-o gandeasca, s-o urmareasca in ascensiunea ei, s-o iubeasca si sa-i dea un pic din sufletul sau. Numai  un om care poarta pecetea dorintei, a responsabilitatii si a credintei sale in Dumnezeu, a iubirii  fata de munca sa, fata de semenii sai, intocmai unui slujitor adevarat al lui Dumnezeu, numai un astfel de om  poate sa faca un astfel de lucru, care sa redea maretia acestui loc. Poate sa-ti placa omul sau poate sa-ti displaca dar nu poti sa nu te inclini in fata maretiei realizarilor sale, al caror varf il constituie Catedrala Sfantul Gheorghe din orasul  Nehoiu.
Chiar daca a avut sprijinul cetatenilor orasului Nehoiu, al autoritatilor vremii, al oamenilor de afaceri, intr-un cuvant al tuturor- ea nu putea fi ridicata fara omul pe care l-am descris in randurile de mai sus. Nimeni altul decat  Parintele Gheorghe Furtuna. Incununarea muncii domniei sale, va fi de acum inainte o emblema, un brand, o mandrie pentru orasul Nehoiu si intreaga zona.
Generatii si generatii de acum inainte, cele trei turle ale catedralei Sf.Gheorghe vor sta  marturie a credintei ortodoxe in orasul nostru si vor veghea la pastrarea credintei strabune. In foarte scurt timp se va naste si un cor al acestei catedrale.  Un cor format din glasuri cristaline de copii, la care se lucreaza cu atentie si care va fi sufletul tanar in stare sa asigure continuitate si prospetime credintei crestine. Personaliatea cea mai proieminenta a ultimilor 20 de ani la Nehoiu este din punctul de vedere, al Proiect pentru Nehoiu, parintele Gheorghe Furtuna.
Analizand cele de mai sus intarim cele spuse cu atat mai mult cu cat in jurul nostru, alte constructii de importanata deosebita pentru semenii nostri se degradeaza pe zi ce trece, se uzeaza si devin neinteresante Acest lucru ar trebui sa ne ingrijoreze pentru ca pare o demonstratie de neputinta, de deznadejde si de lipsa de orizont, total opus subiectului abordat aici care ne da SPERANTA.
Toate acestea ne-au facut sa-l declaram pe parintele Gheorghe Furtuna personalitatea nr 1. al ultimilor 20 de ani la Nehoiu si castigator al trofeului Proiect pentru Nehoiu 2013 din "Gala Premiilor Proiect pentru Nehoiu 2013". Si asta ca semn al respectului pe care il purtam Preasfintiei sale, simbol al daruirii si al credintei in Dumnezeu, al iubirii fata de oameni, conditie fara de care nu se poate realiza nimic. Pentru tot ce ati facut parinte, Dumnezeu sa va aiba in paza si sa ne traiti multi,multi ani!


Comentarii

  1. Multumim pentru tot ce a facut si sa-i dea Dumnezeu multa,multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  2. nu am nimic personal cu acest preot dar ca a ajuns personalitatea nr 1 a Nehoiului asta nu prea cred

    RăspundețiȘtergere
  3. Am mai spus, nu numarul comentariilor arata importanta subiectului in discutie, ci numarul de vizitatori.Nu voi incuraja nici un fel de polemica pe acest subiect, pentru ca aici nu este vorba de politica si nici macar nu este greu sa se inteleaga asta.Atat subiectul cu drumul Dj 203k cat si cel in discutie, au facut ca in a doua zi dupa postare sa treaca de 1000 de vizitatori, lucru ce ar face invidios si o presa de nivel judetean sau regional si asta este si marea problema a celor care stramba din nas.Am pe cheat discutii cu foarte multi tineri, care-mi arata mie ca stiu ce vor,,cu oameni din Nehoiu care lucreaza in strainatate,cu oameni din toate satele nehoiene,cu familii tinere care ridica probleme,cer si fac propuneri.Sunt comentarii la acest subiect pe pagina mea de facebook foarte multe, iar distribuirea subiectului si de catre altii, arata interesul pe care il acorda oameni subiectului propus.Eu am venit cu o idee iar daca ideea mea nu are succes nu-i nicio problema ,o iau de la capat.Nu fac presa ca sa fie clar ,eu imi informez publicul in fata caruia ma prezint sa-i cer votul.Stiu sa pierd,stiu sa renunt si sunt suficient de inteligent sa inteleg care mi-e locul.Stiu ce pot si incerc sa conving lumea de asta, daca nu se va vedea ,iar nu-i nicio problema.Imi place sa fac politica si cred ca ma si pricep la asta ,,ramane sa vada si altii.Despre subiectul in cauza, special l-am ales acum, tocmai pentru a nu fi diluat din cauza asocierii cu un an electoral.Voi reveni.

    RăspundețiȘtergere
  4. Inspirata alegera dumneavoastara pentru ca aceasta catedrala insemna ceva pentru noi cei din Nehoiu.Ne place sau nu toate mor in jurul nostru dar catedrala ramane si este a noastra.Parintele Furtuna merita o asemenea recunoastere.Sper sa fie si fiul sau la fel de dedicat ca tatal sau .

    RăspundețiȘtergere
  5. Bine gasit titlul si omul pentru acest tip de sondaj.Parintele Furtuna merita o astfel de recunoastere din partea locuitorilor orasului.Totul in jur arata cum arata si iata ca cineva a demonstrat ca se poate.Felicitari parinte felicitari organizatorilor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, am avut ocazia sa vad muzeul de la biserica Paltinis, realizat de parintele Bogdan si am fost cu adevarat surprins in mod placut.Cuvintele dvoastra "valoare inestimabila "nu au nimic exagerat ,ba mai mult sper sa mai ajung ,sa va fac cunoscut obiectele expuse.Arata pasiune,migala ,talent si cu siguranta, daca prezentul arata ca parintele Bogdan este un demn urmas, viitorul va confirma un preot deosebit, un om deosebit.Ne-am bucura cu totii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că a și început să confirme că este un preot și un om deosebit. Nu a trecut nici un an de când a venit și deja face lucrări de înfrumusețare în Catedrală - a placat deja cu marmură Sf. Altar (lucrare nu tocmai ieftină). Și nu numai această lucrare merită amintită, ci și altele. Aceasta find cea mai importantă și unicat pe această vale.
      Păcat că celălalt comentariu referitor la persoana părintelui Bogdan Furtună l-ați șters. Nu cunosc motivele, dar cred că era bine să nu o faceți. Oamenii care fac ceva pentru comunitățile în care trăiesc este bine să fie cunoscuți poate mai urmează și alții exemplul lor. Dumnezeu să-l țină sănătos pe părintele, iar dumneavoastră să vă dăruiască sănătate, pace, liniște și multe împliniri.

      Ștergere
    2. Daca a fost un comentariu favorabil parinetelui si eu l-am sters, poate am facut-o din greseala.Sigur au mai fost multe comentarii pozitive la adresa ambilor preoti dar nu le-am publicat, deoarece unele aveau o anume incarcatura politica. Am considerat ca nu trebuie sa incurajez astfel de dispute, in preajma unui asemenea subiect, dar mai ales din respect pentru parintele Furtuna si parintele Bogdan.Consideratia mea pentru domniile lor, a fost reliefata atat cat a fost, in postarea mea .Au mai fost alte cateva comentarii frumoase pe care mi-as fi dorit sa le public, dar persoanele respective mi-au cerut sa nu o fac,ele mi-au fost adresate mie, cerandu-mi sa nuo fac, lucru ce s-a si intamplat.Va multumesc pentru urarile adresate parintelui si mie si va asigur ca gandurile dvoastra sunt complementare gandurilor mele .Va salut D.C.M!

      Ștergere
  7. Dorule te rog sa ma ierti nu mi-am dat seama ca te supar, eram anihilat de ger si bausem si un vin, deci euforic. Te rog sa nu publici mesajul asta ca imi faci probleme si am si asa destule. Nu este necesar sa ajungem la violenta, am zis si eu intr-o doara, sa vada asta ca scriu si eu cate ceva, ca ne cam obliga

    RăspundețiȘtergere
  8. Adevar ati spus cand ati spus ca parintele a facut ceva care va ramane in urma sa si se va indentifica cu Nehoiu.Bravo dl Muzgoci ca aduceti in fata astfel de oameni.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Asteptam comentariile dumneavoastra chiar aici!

Cele mai populare postări